میکده

یادمان ذاکر اهل بیت کربلایی سیدسجاد مشهدسری

میکده

یادمان ذاکر اهل بیت کربلایی سیدسجاد مشهدسری

پاسخ به یک شبهه

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

سلام
این روزها پیام هایی در محیط شبکه های اجتماعی انتشار پیدا میکنن که دین و فرهنگ کشور را نشانه گرفته اند
یکی از این پیام ها پیام زیر است که به شدت توهین آمیز است و برآن شدیم تا جوابی درخور به آن بدهیم؛



" نور به قبر مخترع کولر بباره که اگه اون نبود و
اگه به ما ایرانی ها بود میگفتیم اقا مشیت الهیه، خدا با گرما داره مارو امتحان میکنه.
میگفتیم فصل مبارک تابستون اومد تا به یاد مردم مظلوم افریقا گرما بخوریم.
یه دعایی هم میساختیم و میگفتیم اینو روزی ٧٢ بار با نیت قربه الله بخونید تا خنک شید.هرکس هم خنک نمیشد میگفتیم با خلوص نخوندی.
روزی هم هزار بار داستان اون مومنینی رو برا هم تعریف میکردیم که از بس ایمانشون قویه خونشون مثل برف سرده.
جهل مهم ترین خصوصیت یک جامعه ی عقب مونده و رو به پسرفت است. جامعه ای که همش حسرت گذشته رو میخوره."



واقعا متاسفم برای از خود بیگانه هایی که با وسایل ناعادلانه به اندازه گیری فاصله فرهنگ اسلامی و تمدن پوچ گرا و انسان محور غرب می پردازند ؛
حالا خودتان مقایسه کنید :
حدود چند صد سال پیش وقتی که استفاده از برق ممکن نبود

نیاکان ما، در اقلیم خشک برای جبران کمبود آب قنات ساختند اختراعی که در دنیا، بی نظیر است!
خانه‌های سنّتی و قدیمی در اقلیم خشک ایران نماد همزیستی کامل و بی نقص با طبیعت است.
در یزد بر سر راه بادهایی که از طریق بادگیرها به محیط خانه وارد می‌شد، حوض هایی قرار می‌دادند، در این خانه ها از حوض برای کاستن گرما (کولر طبیعی) و تأمین رطوبت هوا (دستگاه بخور امروزی)، ، سرد نگه داشتن مواد غذایی (یخچال)، وضو ساختن، شستشو و ذخیره آب و آبیاری استفاده می کردند همچنین در حوضها از حیواناتی چون ماهی و برخی مرغان آبی نگهداری می‌کردند.
در این خانه ها غالباً حوض را در یکی از محورهای اصلی فضای خانه می‌ساختند،به طوری که حوض در امتداد طول خانه قرار گیرد تا به صورت کاملا بهینه از مزایای حوض بهره ببرند .
اگرچه قبل از اسلام هم کم و بیش ساخت چنین خانه هایی نسبتا مرسوم بود اما با ورود اسلام و توجه و تاکید بر پاکیزگی ، احترام به طبیعت و احترام به یکدیگر، قناعت،توجه به نیازهای فطری انسانی، این خانه ها دچار تغییراتی شد و بسیار بهتر تکامل یافت.

این درحالی بود که نیکانمان این خانه‌ها را در زمانی ساخته اند که هیچ مهندس معمار، عمران و شهرسازی، شهرداری، سازمان مسکن و هیچ متخصص و سازمان خاصی که مسئول طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای امور مربوط به ساخت و ساز باشند؛ وجود نداشت و خبری از برق و تکنولوژی های امروزی نبود!
اما خانه های امروزی ما تقلیدی کورکورانه از فرهنگ زیاده خواه و مصرف گرای غربی است که موجبات ایجاد مشکلات امروزی در کلان شهرهای ما شده است، واقعا تولید کولر در زمان حال با این امکانات فیل هوا کردنه یا تلفیق هنری و زیبای خانه های سنتی با طبیعت محیط با کمترین انرژی؟
منکر استفاده از فناوری و تکنولوژی نباید بود ولی استفاده از این فناوری ها باید براساس احترام به یکدیگر ،تعامل صحیح با محیط ،جلوگیری از زیاده خواهی افراد و در یک کلام معیارهای اسلامی باشد
در یک جایی از این پیام توهین آمیز اومده که باید یه دعایی بسازیم و با خلوص بخونیم! بله باید همین کارو کرد چرا که تا وقتی به اسلام برنگردیم و بخواهیم از پی هوا و هوس و زیاده خواهی بریم به جایی بهتر از تهران امروز با هوای آلوده ، ترافیک ،مشکلات فاضلاب ، کمبود آب و... نخواهیم رسید!
بهترین دعا و بهترین شعار این حدیث زیبا از پیامبر اسلام است که می فرمایند :
لاضرر و لاضرار فی الاسلام
در اسلام نباید ضرر دید و نباید ضرر رساند.

از اینکه مطلب طولانی شد معذرت خواهی میکنم ولی این ها باید گفته میشد تا مسئله روشن بشه و جواب کاملی به این توهین جاهلانه داده بشه.
همیشه تخریب راحت بوده و سازندگی مشکل از شما خواهش دارم از انتشار اینگونه پیام های موهن خودداری کنید من هم قبول دارم مشکلات و اشتباهات زیادی در اجرای اسلام وجود داره که باید از مجریان انتقاد کرد نه توهین به اسلام و ایدئولوژی که اگه اینو از دست بدیم همه چیز رو از دست دادیم و بازنده این جنگ سرد با غرب خواهیم شد

والسلام

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ ن: این مطلب به قلم یک دوست عزیز برای وبلاگ فرستاده شده و قرار بر این شده که ان شاالله در آینده هم با این وبلاگ همکاری داشته باشند

نویسنده این مطلب : محسن شریفی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی