میکده

یادمان ذاکر اهل بیت کربلایی سیدسجاد مشهدسری

میکده

یادمان ذاکر اهل بیت کربلایی سیدسجاد مشهدسری

بتمن قویتره یا رستم ....؟

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶ ب.ظ

تا بحال براتون این سوال پیش اومده :

بتمن قویتره یا رستم؟

مرد عنکبوتی قوی تره یا آرش کمانگیر؟

سوپر من قوی تره یا اسفندیار؟

و...

اصلا تا حالا اسم گرشاسب و گشتاسب و زال و سام و... شنیدین؟

میدونین سیاوش کیه؟

فریدون کی بود؟

داستان کاوه آهنگر چی بود؟

پوریای ولی

تختی

و شهدای عزیز ما....

می پرسین چرا این سوال هارو میپرسم؟

عرض می کنم خدمتتون

 

چند وقت پیش مهمون یکی از اقوام بودیم. کوچیک و بزرگ جمع بودن منم با یک دوتا از آشنایان سرگرم صحبت بودیم که امیررضا و محمد حسین (دوتا فسقلی شیطون فامیل) که حدودا 4-5 سالشونه اومدن پیش من . مشخص بود حسابی با هم دعوا کرده بودن

امیرضا گفت: عمو مهدی مرد عنکبوتی قویتره یا بتمن؟

محمد حسین گفت: معلومه دیگه مرد عنکبوتی

امیرضا سرش داد کشید: نه بتمن!

من که از بگو مگوی این دوتا خندم گرفته بود فکری به ذهنم رسید

گفتم دعوا نکنید دعوا نکنید معلومه کی قوی تره!


هر دوتا ساکت شدن و  منتظر بودن تا جواب منو بشنون!

کمی مکث کردم و خوب تو صورتشون نگاه کردم و گفتم:

رستم! رستم از مرد عنکبوتی و بتمن هم قوی تره! از همشون!

بچه ها انگار اولین بار بود این اسم رو شنیده بودن. هاج و واج منو نگاه می کردن!

قیافه هاشون دیدن داشت.

گفتم رستم رو نمیشناسین؟  خب معلوم بود نمیشناسن

یه دفه محمد حسین گفت من میدونم رستم کیه؟

بارقه ای از امید در وجودم شعله ور شد!!!

گفت آفرین کیه؟

گفت باغبون عمو علی!!!! ولی اون پیره. منم ازش قوی ترم چه برسه به مرد عنکبوتی!!!

اینجا قیافه من بود که دیدن داشت.

 

 

اون شب گذشت و من هنوز به این مسئله دارم فکر می کنم

که چرا ما قهرمان هامون رو نمیشناسیم؟

چرا بچه های ما بجای اینکه اسم رستم و سهراب و... رو بلد باشن و بشناسن ؛

مرد عنکبوتی ، سوپر من ، بتمن ، بن تن(Ben10) و... رو میشناسن

مگه عمر این مرد عنکبوتی بیشتر از کمیک استریپ های 50-60 سال پیشه؟

پهلوانان و قهرمانان شاهنامه که چند صد سال قدمت دارن.

یه نگاهی که به عکس روی جلد دفترها ، کیفهای مدرسه، لوازم التحریر و همینطور پوسترهای اتاق بچه هاو لوازم و اسباب و اثاثیه اتاق های نوجوانون ها بندازیم عمق فاجعه مشخص تر میشه

حتی یه تصویر ایرانی هم پیدا نمیشه جز چند تا فوتبالیست و و شاید نهایتا عمو پورنگ!!!!

 

 

پ ن: این متن رو حدودا دوسال پیش نوشته بودم. نمیدونم چرا منتشرش نکردم ولی این روزها به بهانه نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی که یک اتفاق خوشایند هست منتشرش می کنم

کم کاری همه ما خصوصا نخبگان و مسئولین مربوطه مارو به اینجا کشونده که بچه های ما قهرمانان پوشالی و ساختگی اذهان پلیدو پست غربیها- که برای سیطره فرهنگی بر مردم ما و به تبع اون بهره کشی اقتصادی از ما ساختند-  از قهرمانان واقعی ما که هم از نظر اخلاقی و فرهنگی و هم از نظر قدمت از اونها برتر هستند ، بیشتر و بهتر بشناسند  


  • سیدمهدی :.

فرهنگ

مرد عنکبوتی

نظرات (۷)

  • وحید پاییزی
  • شاید مرد عنکبوتی و بتمن و سایر ابر قهرمانان غربی قدمت‌شان به زحمت به صد سال هم نرسد اما هر روز شاهد یک کمیک استریپ جدید از آن‌ها هستیم، هر سال چندتایی فیلم و انیمیشن با محوریت این شخصیت‌ها اکران می‌شود، هر ساله چندتایی بازی کامپیوتری با حضورت این شخصیت‌ها تولید می‌شود.
    ناشناس بودن قهرمانان ایرانی برای بچه‌های این نسل به دلیل کم کاری هنرمندان است.
    پاسخ:
    موافقم
    هنرمندان هم جزو گروهی هستند که در این معضل مقصرند ولی تنها هنرمندان نیستند
  • سعید ابراهیمی
  • سلام آقا مهدی
    شاید یکی از دلایلش این باشه که این شخصیت‌های بزرگ من‌جمله شهدا
    هنوز قهرمانان خود ما نیستند و خود ما در زندگی، قهرمان خیلی‌ها نیستیم که آنها به ما و آرمان‌های ما و حتی قهرمانان ما اقتدا کنند.
     اونوقت توقعی از بچه‌ها و کوچکترها نیست...
    ما هنوز امام(ره) رو نشناختیم. امامی که سی سال هم با ما فاصله ندارد. چه برسد به رستم و اسفندیار.. تاریخ ما انسان‌های بزرگ و وارسته‌ای دارد که غربی‌ها از روی آنها رمان می‌نویسند و الگو پردازی می‌کنند و ما هنوز باور نکردیم که «ما می‌توانیم»!
    یازهرا.
    پاسخ:
    کاملا با شما موافقم
    برای همین میگم مشکل از ماست
    ماییکه دغدغه فرهنگ داریم
    ماییکه دغدغه دین داریم
    دغدغه تربیت فرزندان و نسل آینده رو داریم

    این از کم کاری ماست و همه کسانیه که مسئولند
  • کمی خلوت گزیده!
  • سلام علیکم.
    جالب بود نگاهتون.
    به این فکر کرده بودم که چرا انقدر مرد عنکبوتی و... جدیه بین بچه ها، ولی با ریتم و سهراب مقایسه اش نکرده بودم!!!
    کلی به باغبون عمو علی شون خندیدم!!! :)))
    کارهای خوبی شده ولی ضعیفن. کارتون هایی هم که ساختن خیلی هاشون به درد همون باغبون عمو علی میخوره نه بچه ها!
    پاسخ:
    خیلی عقب هستیم
    خیلی
    وای برما که امام خامنه ای که فرمود: شبها دغدغه فرهنگ خواب از چشمم میگیره...
  • سیدحمید مشتاقی نیا
  • سلام سیدجان تو باید معلم پرورشی می شدی جدا میگم
    پاسخ:
    حقمو خوردن:)
  • لاله های زهرا.س.
  • باسلام


    مخصوصا برای من که آغاز سال تحصیلی بچه ها باید لوازم التحریرشونو با تایید خانم معلمشون استفاده کنند و گرنه مجبورند
    دوباره خرج کنند و یا حتما جلدش کنند و....

    از مطلب تون در کلاس درس استفاده خواهم کرد باااا اجازه
    پاسخ:
    کاملا همینطوره
    چقدر خوبه که همه خانواده ها معلمان نسبت به این مطلب حساسیت داشته باشند و دغدغه مند باشند
  • مریم سادات موسوی
  • سلام به وبلاگ منم سری بزنید
    پاسخ:
    مطلب بسیار مفیدی داشتید
    نظرم رو عرض کردم
    سلام
    به نظر من هرجور به قضیه نگاه کنم مرد عنکبوتی قویتره
    چون می دونی
    همه چی به زور نیست که!

    پاسخ:
    علیکم السلام
    والا نمیدونم شما چی جوری نگاه کردی که مرد عنکبوتی قویتر شده!؟
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پ ن: ضمنا آدرس وبلاگت رو هم اشتباه وارد کردی برادر
    درستش اینه دیگه؟
    http://originalhorse.blog.ir/
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی